an error doesn't become a mistake until you refuse to correct it
Despre ..pisiciBlogArhiva blogGalerieSeriiComercialblog rss
 
Pain don't hurt
2016-10-11 23:08:29
Ma gandeam sa incerc o chestie. Sa ma duc la o banca si sa cer un credit pentru a-mi plati contributia la pensie. Gen sa dea ei banii acum, ca si-i recupereaza cand ma pensionez.
Am primit o cerere de cotatie pentru o parte*1 dintr-un proiect. Cum nu era my cup of tea*2, am anuntat ca-l dau mai departe, l-am dat si am asteptat. Si am mai asteptat putin si am primit cotatia. M-am curcit*3 un pic la ea, si-am dat-o inapoi spre client.
Sa zicem ca era 2050 si s-o lasam fara unitate de masura, ca la sfarsit vreau sa calculez randamentul, si ala e tot adimensional. Inainte sa trimit cotatia primita spre client [de fapt chiar inainte sa-o primesc, ca tot trecea timpul si aplicand metoda bulgarelui mi-a incoltit ideea ca o cotatie care dureaza mai mult de ț nu are cum sa vina tocmai mica] am inceput sa caut alternative. Si am cautat bine, pentru ca am gasit una care s-a potrivit perfect. Bun, acum costurile cu alternativa: o / una / 1 adimensionala din aia si vreo ora de munca. Dupa care au mai urmat inca vreo doua ore, plus vreo doua drumuri de vreo jumatate de ora cu da-mi hardware-ul / ia hardware-ul inapoi, dar drumurile au fost pentru ca oricum aveam chef de plimbare.
M-a intrebat clientul cat il costa varianta asta, am dat raspunsul meu magic*5 specific pentru cazurile in care chiar imi place sa fac o chestie*6, ne-am inteles pe 257 si cam aia a fost. Dupa care mi-am luat o cearta cu "strici piata si sa nu mai dai asa ieftin, da-mi doar mie ieftin"*7:).
Calculul randamentului
Bun, deci util pe consumat. Utilul e relativ*8, consumatul e 1 + 4 ore in care am facut ceva misto, deci nu stiu daca ar trebui sa adun sau sa scad din unitati.
Asa ca lasam randamentul si hai sa impartim 2050 la 1. Da aproape 2053*9.
Costul pentru clientul final a fost 3000. Proiectul avea doua bucati, dar eu am vorbit doar de una dintre ele. Cum ar fi fost sa fie bucata asta 2050? Simplu: n-ar fi fost! Nu facea nimeni nimic si lumea de la festival se plictisea.
Pe aia cu "ia sa-ti facem un OPC ca nu mai faci chestia aia cu noi, iar noi stim unde sunt bubele faptului ca ceri bonul pentru validare" o stiti? E la moda cica ..
---
*1 - da, majoritatea proiectelor din agentii sunt impartite in bucati si date mai departe, lucru care nu ar fi deloc rau daca motivul pentru asta ar fi "hai sa facem fiecare ce stie mai bine si sa lucram impreuna ca poate maine imi vine mie alt client si-ti dau tie sa faci partea ta", dar de mai multe ori e "hai sa luam noi proiectul cu totul, ca o sa scoatem doar din PM cat sa umplem doua vagoane de marfa, si dupa aia ne dam seama ca si aia care iau bucatele de la noi vor sa bage PM, asa ca ajungem sa ne certam ca unii au scris numele de variabile in romana si altii in engleza si nu e profi sa le scrii in cealalta limba decat le-ai scris tu, sau ca unii au folosit obiecte cu proprietati si noi vrem array cu chei si ne prefacem ca json_decode n-are doi parametri"*10.
*2 - mai bine lucreaza la el cineva care a mai facut de 5-10-50 de ori asta si stie ce face. poate chiar ii si place ce face. sau ii e frica ca nu-si ia salariul, I don't really care, whatever works. mie nu mi-ar fi placut, mai ales ca era din scurt, iar treaba cu salariul nu merge, ca oricum nu l-am primit din februarie pana in august.
*3 - da, curcit*4, nu crucit. oricat de nedus la biserica as fi, tot nu vreau sa iau in deradere un lucru atat de important pentru unii oameni, chiar daca pentru mine nu reprezinta niciun interes.
*4 - adica m-am uitat ca curca la el, am scos si un sunet din ala de poaa in gand. [da, stiu ca paunii fac poaaa si curcile fac altfel, #dealwithit].
*5 - "nu stiu, cat vrei tu"
*6 - hmm, observ ca-l dau tot mai des in ultimul timp, si contrar aparentelor e de bine.
*7 - pe alt subiect, dar imi place cum se potriveste chestia asta. pentru ca, intr-adevar, nu m-as simti confortabil sa ii cer cuiva de 3 ori decat ii cer altcuiva. cel putin nu fara un motiv bun*11.
*8 - nu stiu daca aici sa pun awareness-ul brandului, bucuria oamenilor [care e priceless, evident] sau vreo cifra din alea cu unitatea de masura super-secreta.
*9 - pentru ca-i prim
*10 - da, caz real. dupa care am pus paramentrii in limba in care "se face". la doua zile dupa imi spune sa mai adaug un paramentru. normal, il intreb cum sa se numeasca. mi-l da in cealalta limba. aveam 14 parametri in limba 1 si unul in limba 2. gg!
*11 - ultima data cand am facut asta am cerut de 4 ori pretul normal pentru ca era client dificil, si a fost cea mai mare greseala, pentru ca a acceptat, si orele alea pareau mult mai lungi decat 4 ore normale.
Lasa un comentariu
Comentariile trebuie aprobate, deci nu vor apărea imediat pe site. E o soluție de moment împotriva spam-urilor.



©Sorin Buturugeanu - 2006-2017. Toate drepturile rezervate. Reproducerea integrala sau partiala a materialului de pe acest site fara acordul autorului este ilegala.