si mai multa lume, si mai putini oameni
Despre ..pisiciBlogArhiva blogGalerieSeriiComercialblog rss
 

-

fotograf, blog, portret, natura, fotografie

-

Sorin Buturugeanu, portret, portofoliu, blog
Revin cu noutăți despre admiterea la UNArte. Între timp s-a terminat și cel de-al doilea modul de pregătire, despre care nu am mai scris separat pentru că a fost mult mai neinteresant (adică plictisitor, fără să simt că primesc vreo informație și la care după câteva zile am început să mă duc doar câteva ore pe zi). Nu știu dacă în fiecare an cursurile de pregătire sunt ținute de aceiași profesori, dar dacă auziți de Valeriu Mladin eu zic să vă duceți și să încercați să înțelegeți ce vrea când critică o poză sau când o apreciază pe alta. Fiind pictor vede puțin altfel și nu cred că strică nimănui o schimbare de persectivă.
Având în vedere că despre al doilea modul nu prea am ce spune o să trec direct la admitere. Regulamentul e pe site și nu cred să se schimbe mult de la an la an (în principiu trebuie citite 3 cărți din care se pun întrebări, trebuie studiată o listă de fotografi, despre care s-a discutat la cursul de pregătire, trebuie adus un portofoliu de fotografii și trebuie făcută și susținută o fotografie acolo, pe loc). Nici una nu-i un capăt de țară. Cărțile (cel puțin "Istoria artei" de Gombrich) trebuie știute destul de bine (tind să cred că o singură citire nu-i chiar suficientă :) ). La compoziția care trebuie făcută acolo nu se așteaptă nimeni să faceți ceva inovator, doar să aveți o idee pe care să o puteți susține în câteva cuvinte. Contează să fie încadrarea curată (să nu fie oameni, pereți, colțiri sau raze de lumină pe care nu le vreți acolo) și să se pupe cumva formele alea date.
La interviul despre portofoliu părerile sunt împărțite. Din ce mi-am dat eu seama nici ei între ei nu se înțeleg. Unora le plac anumite chestii, altora nu. Normal că profii care au ținut cursul și care au văzut mai multe fotografii au o părere deja formată.
Am scris articolele astea două pentru că eu nu am găsit informații despre cum se desfășoară admiterea asta. Dacă am omis ceva răspund în comentarii.

-

fotografie, portofoliu, peisaj, Sorin Buturugeanu, natura

-

fotograf, blog, natura, portret, Sorin Buturugeanu
.01
Marius
2011-11-02 15:30:39
Imi poti spune titlurile celor 3 carti ?
.02
Sorin Buturugeanu
2011-11-06 09:46:25
Istoria artei - Ernest Gombrich
Abordarea fotografiei - Gabriel Bauret
Camera luminoasă – Roland Barthes
.03
Sorin Popescu
2011-12-28 14:56:07
In primul rand multzam fain pentru informatii, intradevar nu prea se gasesc pe net.
Apoi, ai putea sa mai scrii un post cu primele impresii dupa 3 luni de scoala?
Si acum vin intrebarile mele:
- cursurile sunt numai de zi, adik nu poti sa ai si serviciu in paralel?
- cate cursuri sunt in medie pe trimestru?
- ai un link cu programa cursurilor per trimestru?
- cursul pregatitor in ce perioada l-ai facut?
- adresa este: Str. General Budisteanu nr. 19 ?
- Cei care vor la taxa dau deopotriva acelasi examen de admitere ?
.04
Sorin Buturugeanu
2012-01-01 12:36:50
- eu știu că sunt doar cursuri de zi
- din ce-am văzut erau cam 4 - 6 ore pe zi, dar nu știu câte cursuri pe trimestru
- link nu am
- cursurile pregătitoare sunt în august, în două module de două săptămâni (șase ore / zi, inclusiv sâmbăta); poți să faci doar unul dintre ele, nu-i obligatoriu să le faci pe amândouă
- da, aia e adresa; se ajunge ușor de la metrou Romană, ajungi prin piața Amzei la Calea Victoriei și după aia mai faci 1 minut
- da, examenul e comun pentru toată lumea
Impresii nu pot să-ți dau pentru că nu am intrat.
.05
ana
2012-07-02 17:47:07
Hey! Stii cumva daca aceste cursuri pot fi urmate si de elevi de clasa a 11a care vor da admiterea anul viitor?
.06
Sorin Buturugeanu
2012-07-08 11:18:11
Da, poti face cursurile. De fapt le poate face oricine.
.07
Aysha
2012-09-03 12:39:37
Pentru cei care nu au reusit sa ajunga la cursurile pregatitoare, de unde pot afla despre lista cu fotografiile discutate? Cat de mare este importanta lor?
Vreo sansa de supravietuire daca nu am fost la cursurile pregatitoare? >.
.08
alex
2012-09-09 22:51:18
Salut,
citez: "trebuie studiată o listă de fotografi, despre care s-a discutat la cursul de pregătire"
Imi poti spune, te rog, care sunt acesti fotografi?
.09
Sorin Buturugeanu
2012-09-16 08:15:54
@Aysha: e destul de mare.
@alex: nu, pentru că sunt cam 80 și e posibil să difere puțin de la an la an.
.10
Bogdan
2013-04-26 14:38:41
Imi poti spune si mie cat ai citit din cartile acelea? Le-ai citit pe toate? Trebuie sa vorbesti mult la proba orala?
Banuiesti ce nu i-au placut sau crezi ca trebuie sa studiezi mai mult cartile?
Merci
.11
Sorin Buturugeanu
2013-05-02 18:11:06
Am citit Istoria artei, pe care o recomand oricui. E foarte-foarte buna! Vorbesti vreo 5-10 minute, dar mai mult raspunzand la intrebari. Daca se conving ca stii despre ce vorbesti scapi mai repede.
.12
Bogdan
2013-05-02 21:16:44
Merci! Ce intrebari ti-au pus? Eu dau sigur si m-ar ajuta foarte mult!
.13
Sorin Buturugeanu
2013-05-03 19:41:19
Nu mai tin minte exact, dar era de vorbit pe niste picturi. E foarte posibil sa se mai schimbe chestii. Iti recomand sa te duci la cursurile pregatitoare.
.14
ene ingrid
2013-06-25 16:46:09
Cam la ce se asteapta cand vad un portofoliu.
.15
Sorin Buturugeanu
2013-07-15 15:42:41
Cred ca cel mai important e sa vada ca-l poti sustine, ca ai avut o idee. Nu cauta deloc fotografii de moda, stock sau orice inseamna comercial.
.16
Anca V
2013-10-30 22:32:20
Ai putea sa ne arati o parte din portofoliul tau final?As fi foarte interesata sa vad portofoliul cuiva care a primit un feedback pozitiv la pregatire,ca sa imi fac o idee cam ce anume apreciaza la o tema fotografica-in afara de idee,ma refer strict la compozitie si calitatea imaginii.Multumesc anticipat!
.17
Sorin Buturugeanu
2013-11-05 17:12:56
Anca, sunt fix imaginile de mai sus. Mai erau cateva in serie dar astea sunt cele mai reusite. :)
.18
Maria N
2014-01-23 21:50:59
In legatura cu bibliografia obligatorie,am vazut ca pe site sunt 4 carti( Gabriel Bauret „Abordarea fotografiei”; Roland Barthes „Camera luminoasă – Însemnări despre fotografie”; Ernest Gombrich „Istoria artei”, Editura PRO 2007.
„ Istoria artei – de la pictura rupestră la arta urbană”, Editura RAO,2012). Pot alege din ultimele doua sau trebuie citite ambele?
.19
Sorin Buturugeanu
2014-01-29 12:49:55
Nu stiu cum mai e acum, posibil sa se fi schimbat. Teoretic n-ar trebui sa fie cu *sau*. In plus, nu cred ca strica cuiva sa rasfoiasca o carte despre arta ;)
.20
M&M
2014-01-30 18:04:35
Daca sunt toate pe site inseamna ca trebuie sa te uiti peste ele, dar din proprie experienta iti spun sa te gandesti de 2 ori inainte sa dai la foto-video la unarte, eu unu am facut "acest pas", am fost admis si in momentul de fata am cateva rezerve in legatura cu alegerea facuta.
Sunt cursuri de atelier unde profesorii nu fac absolut nimic fara nici o exagerare, nu vin de mai mult de 10 ori pe an la curs si atunci cand vin iti trantesc un film de cateva ore la proiector dupa care se fac nevazuti....s-a terminat filmul s-a terminat si cursul cursul , in cel mai bun caz un asistent iti spune “ne vedem saptamana viitoare”.Pt a da un exemplu concret pot sa spun ca NU am filmat niciodata(nici eu si nici colegii mei, nici la facultate si nici in afara facultatii) sub indrumarea unui cadru didactic care ar trebui sa ma indrume si sa te ajute, iar in momentul asta aproape am termina facultatea.Problema se pune in felul urmator….. se da o tema (pt semestrul acesta trebuie sa faceti un scurtmetraj cu tema x sau y, sau trebuie sa faci un film experimental cu tema z, dar nimeni nu iti spune ce un scurtmetraj, sau un film experimental, ti se dau carti de citit(niste scanate in format pdf ) despre care nu discuta nimeni , nu iti explica nimeni nimic, daca citesti bine, daca nu ….. In perioada cat am fost student nu am scris mai mult de 20 randuri la acest curs in toti anii, nu am filmat, nu mi s-a aratat nimic, desi daca citesti programa o sa ai impresia ca reinventezi roata cand ti se explica cate o sa faci  ).
Echipamentul este din 1920 sau lipseste cu desavarsire cu toate ca din cate am inteles in inventarul sectiei de foto-video cel putin pe hartie te minunezi de dotarile pe care ti le ofera(ca exemplu la foto in 99% din cazuri se folosesc camerele studentilor iar universitatea iti pune la dispozitie 3 lumini, un exponometru si un trepied).La video situatia este si mai grava, chiar nu e nimic sau nu ajunge nimic la studenti.
Daca ai impresia ca o sa te invete cineva Photoshop sau Premiere sau After effects te cam inseli amarnic , photoshop mai faci in anul 1(La curs se fac tutorialele de la Lynda pe care le poti gasi sip e net), un + as adauga aici pentru Domnul professor, care macar vine la cursuri  .
Nu mai am timp sa termin ce am inceput din cauza ca trebuie sa plec, dar incearca sa te informezi despre ce se intampla acolo….
asta si am ajuns la concluzia ca inafara de 2-3 profesori care mai fac chestii restul nu vor, trebuie sa tragi de ei sau nu prea au ce sa iti arate(aici fac referire la cursurile de "atelier" specifice sectiei foto-video in special la partea de video) ... sunt extrem de intalnite situatiile unde profesorii de la atelier sunt preocupati de proiecte personale si nu te ajuta cu absolut nimic.Ca exemplu pot da cursul de video unde inafara de selectie de voluntari pt un festival organizat care este organizat din bani publici nu cred ca s-a intamplat nimic, proful(un domn aproape iesit la pensie) venea la curs din cand in cand dar nu facea nimic, maxim ne putea un film care dura mai mult
.21
M&M
2014-01-31 09:02:56
Faceti abstractie de partea asta nu trebuia sa apara in comment "asta si am ajuns la concluzia ca inafara de 2-3 profesori care mai fac chestii restul nu vor, trebuie sa tragi de ei sau nu prea au ce sa iti arate(aici fac referire la cursurile de "atelier" specifice sectiei foto-video in special la partea de video) ... sunt extrem de intalnite situatiile unde profesorii de la atelier sunt preocupati de proiecte personale si nu te ajuta cu absolut nimic.Ca exemplu pot da cursul de video unde inafara de selectie de voluntari pt un festival organizat care este organizat din bani publici nu cred ca s-a intamplat nimic, proful(un domn aproape iesit la pensie) venea la curs din cand in cand dar nu facea nimic, maxim ne putea un film care dura mai mult"
Imi cer scuze pt formularile putin mai dubioase m-am grabit cand am postat asta
.22
M&M
2014-02-04 12:05:03
Salut, daca tot apropbi comm, te rog sa postezi si ca ultima parte ..... "asta si am ajuns la concluzia ca inafara de 2-3 profesori care mai fac chestii restul nu vor, trebuie sa tragi de ei sau nu prea au ce sa iti arate(aici fac referire la cursurile de "atelier" specifice sectiei foto-video in special la partea de video) ... sunt extrem de intalnite situatiile unde profesorii de la atelier sunt preocupati de proiecte personale si nu te ajuta cu absolut nimic.Ca exemplu pot da cursul de video unde inafara de selectie de voluntari pt un festival organizat care este organizat din bani publici nu cred ca s-a intamplat nimic, proful(un domn aproape iesit la pensie) venea la curs din cand in cand dar nu facea nimic, maxim ne putea un film care dura mai mult"
A fost scrisa din Greseala ............
Merci
.23
Sorin Buturugeanu
2014-02-11 15:24:43
M&M - ma bucur mult de comentariile tale, pentru ca ofera si perspectiva cuiva care a trecut prin asta. nu o sa sterg partea pe care ne rogi sa nu o luam in considerare, pentru ca singura nu s-a scris :).
.24
m&M
2014-02-21 10:12:13
Ok, as fi vrut sa iti dau mai multe detalii legate de experienta UNARTE, cu bune si rele....., dar se pare ca nu am cu cine discuta :)
Merci
.25
2014-05-15 00:57:31
buna Sorin:) am si eu o intrebare. la interviu te-au intrebat si despre compozitia pe care ai realizat-o atunci ?sau doar din imaginile din portofoliul personal ?
.26
Sorin Buturugeanu
2014-05-20 22:55:13
Majoritatea intrebarilor au fost despre opere din bibliografie. Despre portofoliu au vorbit mai mult intre ei si despre compozitie nu m-a intrebat nimeni nimic. Bafta! :)
.27
Mihai
2014-08-18 14:56:50
Salut Sorin, in cele din urma ai mai dat la foto/video @ UNArte ?
.28
Sorin Buturugeanu
2014-09-01 11:03:05
Da, am dat, dar n-am intrat, am zis si mai sus asta :)
.29
Stefania
2017-09-07 21:06:39
Buna, ai putea sa mi spui cand este admiterea?
.30
Ilinca
2018-06-03 11:24:38
Buna!
Imi pare rau ca n-ai intrat. Ai aflat de ce?
.31
Sorin Buturugeanu
2018-06-05 09:02:27
Buna, Ilinca. Da, a fost evident pe loc. Primul semn de intrebare si l-au pus la portofoliu, cand am venit cu o serie de portrete, chiar daca profu de la cursurile pregatitoare ne-a zis sa le evitam. Dupa asta am dat-o in bara cu analiza unei picturi (nu mai stiu ce era). FYI, seria de fotografii de mai sus au apreciat-o. Posibil sa se mai fi schimbat criteriile intre timp.
Bafta! :)
Lasa un comentariu
Comentariile trebuie aprobate, deci nu vor apărea imediat pe site. E o soluție de moment împotriva spam-urilor.



Cauta
//
Newsletter
Top 10 - posturi
05...
Arhiva blog
natura, foto, portret
Link-uri utile:
Idei de cadouri
©Sorin Buturugeanu - 2006-2024. Toate drepturile rezervate. Reproducerea integrala sau partiala a materialului de pe acest site fara acordul autorului este ilegala.