si mai multa lume, si mai putini oameni
Despre ..pisiciBlogArhiva blogGalerieSeriiComercialblog rss
 
Acum niste ani urmaream sau citeam, dar cel mai probabil urmaream [pentru ca the lazy is strong in this one] o prezentare despre cum a inceput publicitatea in Romania. Mi-a ramas in cap, ca fiind amuzanta concluzia: era vorba de o campanie la un detergent, cred [pentru ca the forgetfulness is equally strong, to compensate] in care oamenii se inscriau intr-o campanie trimitand cutia de detergent la o adresa postala. Internet nu, SMS mai greu, deci posta. Oricum, nu e ca si cum acum am scapat de munci facute doar de dragul de a munci. Si la sfarsit s-au trezit organizatorii cu cutiile de detergent ... pline, nedesfacute. Pentru ca nu scria nicaieri ca nu trebuie sa fie pline.
Inca una: acum cativa ani lucram la o firma care avea niste siteuri bazate pe continut, iar veniturile se faceau vanzand spatiu de reclama pe siteuri. Si cum cel mai mult conta cati vizitatori si cate vizite au acele siteuri, oamenii din spatele lor [nu ma includ aici, pentur ca am stat acolo fix pana dupa al treilea salariu] au gandit un sistem de a face vizitatorii sa fie cat mai activi pe siteuri. Sistemul era simplu: se lua un citat care avea o oarecare legatura cu profilul siteului, se spargea in cuvinte, iar cuvintele alea apareau colorate in articolele de pe site. Cand un vizitator aduna toate cuvintele din citat era declarat castigator. Si ca sa nu munceasca oamenii degeaba dand clickuri, exista si un premiul. Cel pe care l-am prins eu in perioada cat am fost acolo a fost decorarea unei camere de copil in valoare de aproximativ doua salarii medii. Totul bun, castigatorul fericit. Urmatorul concurs urma sa se activeze cand se mai gasea un sponsor pentru urmatorul premiu. Doar ca, cineva, intr-o vineri a intrat in interfata de admin si a activat din greseala urmatorul concurs. Nu era mare bai, sistemul era facut ca in lipsa de premiu sa mearga pe puncte. Puncte care nu puteau fi folosite in niciun fel, si asta era destul de vizibil, pentru ca daca ar fi existat premiu ar fi aparut bannerul cu sponsorul peste tot. Luni cand s-a observat in firma ca avem concurs activ a fost putina panica, dar s-a disipat repede cand am vazut ca nu e nimic grav. Dupa care am inceput sa ne uitam la efectele activarii neanuntate si nepremiate. Ne asteptam sa gasim niste mesaje nu foarte placute pe forum. Dar surpriza a fost ca acea comunitate a devenit foarte activa. Am inceput sa ne uitam pe loguri sa vedem exact ce s-a intamplat. Cel mai activ utilizator statuse de vineri seara, in continuu, pana luni dimineata pe site. Inca nu gasise toate cuvintele, cred ca mai avea doua sau trei. Dar, vreme de mai bine de 48 de ore, avea request-uri la 1 sau doua minute. Da, stiu, cei mai tehnici ar zice ca JS, curl. Nu zic nu, dar sistemul era destul de bine facut sa previna situatiile astea, deci in lumea mea acel om, sau mai bine zis acea familie a stat incontinuu pe site. Si nu era vorba doar de acel cont, ci vreo 800 de conturi cautasera activ cuvintele, ceea ce pentru un site de 2000 de utilizatori nu era deloc rau.
Stiti bancul cu iubita programatorului?
Ea ii spune: "Sorin, du-te si ia un salam. Daca au oua, ia zece." [voiam sa schimb salam cu un pepene, ca cine m-ar trimite dupa salam nu s-ar numi iubita, dar salamul se potriveste ataaat de bine aici!] Si el vine cu 10 salamuri, pentru ca aveau oua.
Varianta 2015-2016 a bancului [schimbam personajele]: "Pisi, du-te si ia un tort." Si pleaca el, si se plimba prin magazin, si vede o campanie. Deci cumpara salam de o mie de lei, se intoarce acasa si ii zice: "Piși, o sa primim tortul gratis in vreo doua luni, dar trebuie sa pastram toate ambalajele astea si bonurile, ca sa ne valideze premiul." - asta daca nu se sterge cerneala de pe bonuri intre timp sau nu vrem sa pastram bonurile pentru loteria bonurilor, ca daca vrem, vedem noi cine ce lege incalca in situatia aia daca ne cere sa dam bonul curierului.
Sau poate cumpara carnaciori de bere de o mie de lei si ii ia o rochie de seara ...
And this post keeps getting better and better. Initial am vrut sa fur poza de pe siteul campaniei. Dupa care am zis ca mai bine o caut undeva pe net, poate o gasesc gratis. Nu a fost gratis, a fost 10 dolari, dar pe bune ca a meritat, ca am putut sa vad si faptul ca pe flaticon.com chiar exista si desene care arata mai ca o rochie de seara, nu a ... serios, chiar nu stiu ce imbracaminte are nasturii in halul ala. Daca avea arici intelegeam cum era utila. Putea fi data jos dintr-o miscare, eventual dupa un dans la bara.
Lasa un comentariu
Comentariile trebuie aprobate, deci nu vor apărea imediat pe site. E o soluție de moment împotriva spam-urilor.



©Sorin Buturugeanu - 2006-2017. Toate drepturile rezervate. Reproducerea integrala sau partiala a materialului de pe acest site fara acordul autorului este ilegala.